Service Delivery Leader

Område:
Ledning och styrning
Inriktning:
Övrig IT- ledning och styrning
Startdatum:
2020-01-06
Svara senast:
ASAP
Längd:
2020-02-28
Nivå:
--
Kravprofil:
For our client we are looking for a Service Delivery Leader

Job description:
We are looking for a Service Delivery Leader (SDL) with the mission to ensure all services within the service area are delivered according to contracted supplier obligations. The focus will be to deliver business benefits by managing deliveries of services, in close collaboration with stakeholders. As Service Delivery Leader you are commercially responsible for services delivered by the supplier, which includes both budgeting and follow-up, notably approving all service volumes invoiced by the supplier.

The services in the area are:
• Conference Services (Skype)
• Teamplace (SharePoint)
• Mail Service (O365)
• Broadcast (Hive)
• Video Conference services
• Group Disks
• Product and field video

As a SDL your main responsibilities will be:
• Coordinate supplier deliveries including overall interaction model between our customer and supplier stakeholders
• Define, drive and engage in stakeholder interaction model and communication
• Define and enforce rules and ways of working with supplier regarding operational processes
• Coach, guide and support in infrastructure related ways of working, lifecycle management, service catalog, infrastructure requests & order processes towards the Organization
• Be a subject matter expert for a sub portfolio in interaction towards suppliers and other stakeholders
• Oversee management of service incidents & problems with the supplier, notably handling of related escalations

Service delivery governance and service improvements:
• Provide report and alerts regarding actual service levels. Follow up on SLAs and report quality
• In case of service level breach, make sure the appropriate corrective action plan is developed and implemented
• Drive continuous improvement of the services delivered by the supplier

Financial, contractual and commercial management of services:
• Forecast, budget and follow up on volumes and total costs and give input to Capacity Management
• Drive volume and cost optimization
• Participate in negotiations with supplier about new/modified services and related terms and conditions including pricing, penalty schemes, service quality indicators, with impact spanning the full partnership term

Kompetens:
Service Delivery Manager 3-5 år Nödvändigt
Ort:
Gothenburg
Språk:
English
Omfattning:
100%
Övrigt:

Då tillsättningen av tjänsten oftast brådskar önskar vi ditt svar så snart det bara är möjligt. Om du är den vi söker – skicka in din intresseanmälan genom logga in på MFC och klicka på knappen "SÖK UPPDRAGET". Se dock först till att ditt eller din kandidats CV är "up to date" och "säljande". Vi ställer mycket höga krav inte bara på dig som kandidat utan även att Cv:t ska vara representativt för vår verksamhet. För rätt person kan uppdraget starta inom kort. Svara gärna med en kort motivering utifrån dina erfarenheter och reflektioner efter att du läst detta.

Vänligen ansök direkt via MFC

  • Ditt uppdaterade CV förtydligat mot uppdraget.
  • Namn och telefonnummer till två referenter (vi kontaktar dina referenser först efter kontakt med dig)
  • Information om när du är tillgänglig för att börja.
  • Timpris, inkl. omkostnader (gäller endast egna konsulter/företagare)
  • I motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
  • Genom att söka detta uppdrag utser du samtidigt oss till din säljagent för det aktuella uppdraget.

Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.
Ramavtal finns kontakta säljaren för mer info.