Process Manager / Change Manager ITIL

Område:
Ledning och styrning
Inriktning:
Övrigt
Startdatum:
ASAP
Svara senast:
ASAP2018-12-31
Längd:
2018-12-31
Nivå:
4
Kravprofil:
Jobbeskrivning:
Ansvara för att implementationen av ITIL processen Change Management är optimalt designat utifrån Försäkringsbolagets behov och att rätt verktygsstöd finns tillgängligt.
- Göra översyn av den befintliga implementationen för att identifiera flaskhalsar och andra utmaningar som hindrar processens förmåga att uppnå sitt syfte.
- Tillsammans med operativa process managers utveckla och införa de förändringar som krävs för att åtgärda identifierade brister.
- Uppdatera processdokumentationen
- Implementera nya KPI:er och mätetal

Kompetenskrav:
Konsulten förväntas ha gedigen erfarenhet (minst två olika uppdrag) av att implementera Change Management i stora multi-sourcade organisationer.

Nivå 4
Kunskap – hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom aktuellt område/roll
Erfarenhet – har deltagit i stora uppdrag inom aktuellt område och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet. Nivån uppnås normalt tidigast efter 9-12 års arbete inom aktuellt område/roll.
Ledning – tar huvudansvar för ledning av större grupp
Självständighet – mycket stor  

Competence:
ITIL (IT Infrastructure Library) 3-5 Years Essential
Process Management 5-10 Years Essential
Ort:
Stockholm
Språk:
Svenska
Omfattning:
100%
Övrigt:

Då tillsättningen av tjänsten oftast brådskar önskar vi ditt svar så snart det bara är möjligt. Om du är den vi söker – skicka in din intresseanmälan genom logga in på MFC och klicka på knappen "SÖK UPPDRAGET". Se dock först till att ditt eller din kandidats CV är "up to date" och "säljande". Vi ställer mycket höga krav inte bara på dig som kandidat utan även att Cv:t ska vara representativt för vår verksamhet. För rätt person kan uppdraget starta inom kort. Svara gärna med en kort motivering utifrån dina erfarenheter och reflektioner efter att du läst detta.

Vänligen ansök direkt via MFC

  • Ditt uppdaterade CV förtydligat mot uppdraget.
  • Namn och telefonnummer till två referenter (vi kontaktar dina referenser först efter kontakt med dig)
  • Information om när du är tillgänglig för att börja.
  • Timpris, inkl. omkostnader (gäller endast egna konsulter/företagare)
  • I motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
  • Genom att söka detta uppdrag utser du samtidigt oss till din säljagent för det aktuella uppdraget.

Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.
Ramavtal finns kontakta säljaren för mer info.