Administratör - Leverantörsfakturor, Ekonomi & Finans

Område:
HR & Lön
Inriktning:
HR-tjänster
Startdatum:
ASAP
Svara senast:
ASAP
Längd:
ASAP - 2018-09-30
Nivå:
2
Kravprofil:
Avdelningen består av 21 medarbetare där varje medarbetare ingår i ett eller två av de sex team som finns på gruppen. Ett av teamen hanterar leverantörsfakturor och processen - från kontering till utbetalning. Cirka 40 000 fakturor per år hanteras i reskontrasystemet. 
I teamets uppdrag ingår bland annat även kontoavstämningar, upplägg av nya leverantörer och att genomföra utbetalningar. Uppdraget kommer främst att bestå av arbetsuppgifter som ingår i processen Leverantörsfakturahantering. Vid behov kan även andra administrativa arbetsuppgifter förekomma som t.ex. 
• Granskning av fakturor
• Hantering av felaktiga fakturor
• Stickprovskontroller
• Ge support på verksamhetens frågor

Kompetenskrav
För ovan arbetsuppgifter är det önskvärt att personen har:
• Arbetat med leverantörsfakturor
• Arbetat i reskontrasystem (erfarenhet av Medius Flow är en fördel)
• Arbetat med Officepaketet och Microsoft Outlook.

Rätt kandidat är positiv och som tycker om att samarbeta samt är van vid och kan sätta sig in i olika arbetsuppgifter. 
För att lyckas i uppdraget krävs det att man är noggrann och leveranssäker. 
Våra värderingar är tillit, öppenhet, engagemang och professionalism och vi ser gärna att personen väl stämmer in på dessa.

Kompetens:
Redovisning 1-3 år Nödvändigt
Ekonomi 1-3 år Nödvändigt
Ort:
stockholm
Språk:
Svenska
Omfattning:
100%
Övrigt:

Då tillsättningen av tjänsten oftast brådskar önskar vi ditt svar så snart det bara är möjligt. Om du är den vi söker – skicka in din intresseanmälan genom logga in på MFC och klicka på knappen "SÖK UPPDRAGET". Se dock först till att ditt eller din kandidats CV är "up to date" och "säljande". Vi ställer mycket höga krav inte bara på dig som kandidat utan även att Cv:t ska vara representativt för vår verksamhet. För rätt person kan uppdraget starta inom kort. Svara gärna med en kort motivering utifrån dina erfarenheter och reflektioner efter att du läst detta.

Vänligen ansök direkt via MFC

  • Ditt uppdaterade CV förtydligat mot uppdraget.
  • Namn och telefonnummer till två referenter (vi kontaktar dina referenser först efter kontakt med dig)
  • Information om när du är tillgänglig för att börja.
  • Timpris, inkl. omkostnader (gäller endast egna konsulter/företagare)
  • I motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
  • Genom att söka detta uppdrag utser du samtidigt oss till din säljagent för det aktuella uppdraget.

Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.
Ramavtal finns kontakta säljaren för mer info.