Senior redovisningsassistent/ kundreskontra (Telecom)

Område:
HR & Lön
Inriktning:
HR-tjänster
Startdatum:
ASAP
Svara senast:
ASAP
Längd:
ASAP - 2018-08-31
Nivå:
2
Kravprofil:
• Självständigt ansvara för att fakturerings-, påminnelse-, inkassokörningar körs enligt lagda tidplaner samtidigt som du hela tiden arbetar för att effektivisera och förbättra våra processer
• Matchning av inbetalningar samt administrera återbetalningar till kunder avseende B2C, B2B och fastighetsägarkunder  
• Daglig redovisning och avstämning av kassatransaktioner samt inläsning av inbetalningsfiler i systemet

• Utredning av oidentifierade inbetalningar

• Uppföljning och indrivning av kundfordringar

• Avstämning av balanskonton vid bokslut inklusive uppförande av balansspecifikationer och bokning av reserver

• Vara backup till övriga medarbetare inom teamet vad gäller leverantörsreskontra, kassa, löneavstämning och momsredovisning

• Kravställare gentemot IT avseende kundreskontras försystem

Kompetenskrav:

Du är akademiker med flera års erfarenhet från en ekonomiavdelning, gärna med erfarenhet av att arbeta i verksamhet med större transaktionsflöden. Du har arbetat med kundreskontra och känner dig trygg med de processer som det innebär. Du älskar siffror och ser stora sammanhang och samtidigt är du intresserad av att förstå hur sammanhangen hänger ihop. Du är en fena på Excel och du hanterar övriga system med lätthet. 
Du har ett eget stort driv och älskar nå resultat, både genom egna initiativ men även som en viktig kugge i lagmaskineriet. Du tar gärna eget ansvar, vill lära dig nya saker och delar gärna med dig av din erfarenhet. 
Noggrannhet är en självklarhet och du kan med lätthet identifiera dig med våra värderingar:
På, Personlig och Pålitlig

Kompetens:
Redovisning 3-5 år Nödvändigt
Microsoft Excel 5-10 år Nödvändigt
Ort:
Stockholm
Språk:
Svenska
Omfattning:
100%
Övrigt:

Då tillsättningen av tjänsten oftast brådskar önskar vi ditt svar så snart det bara är möjligt. Om du är den vi söker – skicka in din intresseanmälan genom logga in på MFC och klicka på knappen "SÖK UPPDRAGET". Se dock först till att ditt eller din kandidats CV är "up to date" och "säljande". Vi ställer mycket höga krav inte bara på dig som kandidat utan även att Cv:t ska vara representativt för vår verksamhet. För rätt person kan uppdraget starta inom kort. Svara gärna med en kort motivering utifrån dina erfarenheter och reflektioner efter att du läst detta.

Vänligen ansök direkt via MFC

  • Ditt uppdaterade CV förtydligat mot uppdraget.
  • Namn och telefonnummer till två referenter (vi kontaktar dina referenser först efter kontakt med dig)
  • Information om när du är tillgänglig för att börja.
  • Timpris, inkl. omkostnader (gäller endast egna konsulter/företagare)
  • I motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
  • Genom att söka detta uppdrag utser du samtidigt oss till din säljagent för det aktuella uppdraget.

Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.
Ramavtal finns kontakta säljaren för mer info.