Administratör - Lageruppföljning

Område:
Kontor och administration
Inriktning:
Administration och assistans
Startdatum:
ASAP
Svara senast:
ASAP
Längd:
2018-11-05
Nivå:
3
Kravprofil:
Konsulten kommer att bli en del av ett team på 10personer som sitter på Varuförsörjningsavdelningen. Konsulten kommer att tillhöra Backoffice och kommer att jobba tillsammans med 2 andra personer. 

Uppdraget innefattar bl.a. följande uppgifter: 
* Avstämning Volymer inom Allianssammarbetet 
* Avstämning volymer inom kundens depånät. 
* Månadsvis sammanställning och rapportering till myndighet av kundens fysiska varuflöde från Råvara in till produktleverans ut. 
* Månadsvis beräkning och sammanställning av gröna andelar av sålda produkter, för rapportering till skatteavdelningen. 
* Fakturering enligt Allianssammarbetets avtal. Stämma av och kontera faktureringsunderlag samt ta emot inkommande fakturor för kontroll och kontering.

Kompetenskrav:
* Kräver noggrannhet och god förmåga att förstå och ta ut rätt data ur BI-kuber och pivottabeller. 
* Excelkunskap
* Strukturerad

Meriterande kompetens:
* Kunskap om bränsleprodukter 

Personliga Egenskaper:
* Lyhördhet
* God förmåga till förståelse för samband
* Väldigt god samarbetsförmåga

Kompetens:
Administration 1-3 år Nödvändigt
Microsoft Excel 1-3 år Nödvändigt
Ort:
Stockholm
Språk:
Svenska & Engelska
Omfattning:
100%
Övrigt:

Då tillsättningen av tjänsten oftast brådskar önskar vi ditt svar så snart det bara är möjligt. Om du är den vi söker – skicka in din intresseanmälan genom logga in på MFC och klicka på knappen "SÖK UPPDRAGET". Se dock först till att ditt eller din kandidats CV är "up to date" och "säljande". Vi ställer mycket höga krav inte bara på dig som kandidat utan även att Cv:t ska vara representativt för vår verksamhet. För rätt person kan uppdraget starta inom kort. Svara gärna med en kort motivering utifrån dina erfarenheter och reflektioner efter att du läst detta.

Vänligen ansök direkt via MFC

  • Ditt uppdaterade CV förtydligat mot uppdraget.
  • Namn och telefonnummer till två referenter (vi kontaktar dina referenser först efter kontakt med dig)
  • Information om när du är tillgänglig för att börja.
  • Timpris, inkl. omkostnader (gäller endast egna konsulter/företagare)
  • I motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
  • Genom att söka detta uppdrag utser du samtidigt oss till din säljagent för det aktuella uppdraget.

Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.
Ramavtal finns kontakta säljaren för mer info.