Content Manager, digitala kanaler, CMS

Område:
Övrigt
Inriktning:
Övrigt
Startdatum:
ASAP
Svara senast:
2018-02-22
Längd:
6 månader med möjlighet till förlängning
Nivå:
3
Kravprofil:
Kunden är en internationell mobiloperatör. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Kunderna vill ständigt ha nya och bättre lösningar, det ställer höga krav. Nyckeln till framgång och att möta de höga kraven är hur de jobbar och vilka de är. Arbetssättet präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. De drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Alla anställda kan och förväntas bidra till det övergripande målet: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna. 

Gruppen som nu söker förstärkning tillhör marknadsavdelningen, Communication & Marketing, som är övergripande ansvarig för att vårda, utveckla och förflytta varumärket. Som inhousebyrå har de därför en unik närhet och snabbrörlighet till sina egna uppdrag. 

Rollen är placerad i kundens Inhouse-avdelning, som just nu utvecklas från att fokusera på effektiv produktion till att ta ett större kreativt ansvar. De är just nu inne i en rekryteringsfas och behöver stärka upp teamet med en konsult under en period. Du kommer att arbeta med innehållet i kundens egna kanaler. 


Arbetsuppgifter 

Som Content Manager kommer du att ansvara för innehåll inom två områden: försäljning/produkt och support/relationsbyggande. 

Inom försäljning och produkt kommer du att ansvara för: 
- Sälj- och marknadskampanjer 
- Produktinformation, inklusive produktlanseringar 
- Copy till våra självservicetjänster och e-handel 
- Kampanjsidor och formulär 
- CRM-kampanjer och riktade utskick 

Inom support och relationsbyggande innehåll kommer du att ansvara för: 
- Kundsupport i digitala kanaler 
- Varumärkesbyggande innehåll såsom artiklar, personalisering och branschrekommendationer 

Dina uppgifter som Content Manager kommer att innebära kravställning på utveckling i CMS:et EPiServer, test av levererad funktionalitet, SEO-arbete i samråd med SEO-expert, bildhantering, uppföljning på trafik och användarbeteende, KPI-uppföljning, samt optimering av innehåll med fokus på kundnöjdhet. 


Vi söker dig som 

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att jobba med innehåll i digitala kanaler och har ett grafisk sinne. Då du kommer att uttrycka dig mycket i text ser vi att dina svenskkunskaper är mycket goda, både muntligt och i skrift. Du ska också ha: 
- Erfarenhet av EPiServer och/eller liknande CMS 
- Grundläggande kunskaper om HTML och CSS 
- Erfarenhet av bildhantering i Photoshop 
- Förmåga att kunna skriva utifrån en specifik tone-of-voice 
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och kan skriva på ett enkelt sätt om komplexa produkter. 

Eftersom du har en bred roll ser vi att du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och nya system.


Uppdragsstart: ASAP
Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till förlängning



Roll  Content Manager 
Bransch  Media 

Speciella önskemål från arbetsgivaren 
Nödvändiga kvalifikationer  Krav på erfarenhet 
Kompetenser - Bildhantering 1-3 år
Kompetenser - CMS systems 1-3 år
Kompetenser - E-handel 1-3 år
Kompetenser - Kravställning 1-3 år
Kompetenser - Marketing 1-3 år
Kompetenser - Marknad 1-3 år
Kompetenser - Optimering 1-3 år
Kompetenser - Produktinformation 1-3 år
Kompetenser - Produktion 1-3 år
Plattform - EPIServer 1-3 år
Roll - Content Manager 1-3 år
Software - Photoshop 1-3 år
Test - Test 1-3 år
Webdesign - CSS 1-3 år
Webdesign - HTML 1-3 år
Ort:
Stockholm
Språk:
Svenska
Omfattning:
100%
Övrigt:

Då tillsättningen av tjänsten oftast brådskar önskar vi ditt svar så snart det bara är möjligt. Om du är den vi söker – skicka in din intresseanmälan genom logga in på MFC och klicka på knappen "SÖK UPPDRAGET". Se dock först till att ditt eller din kandidats CV är "up to date" och "säljande". Vi ställer mycket höga krav inte bara på dig som kandidat utan även att Cv:t ska vara representativt för vår verksamhet. För rätt person kan uppdraget starta inom kort. Svara gärna med en kort motivering utifrån dina erfarenheter och reflektioner efter att du läst detta.

Vänligen ansök direkt via MFC

  • Ditt uppdaterade CV förtydligat mot uppdraget.
  • Namn och telefonnummer till två referenter (vi kontaktar dina referenser först efter kontakt med dig)
  • Information om när du är tillgänglig för att börja.
  • Timpris, inkl. omkostnader (gäller endast egna konsulter/företagare)
  • I motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
  • Genom att söka detta uppdrag utser du samtidigt oss till din säljagent för det aktuella uppdraget.

Vi offererar ofta löpande. Det innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår webbsida tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad av ett uppdrag rekommenderar vi dig att ansöka omgående.
Ramavtal finns kontakta säljaren för mer info.